Старт Академія прагне створити безпечне і турботливе середовище, в якому діти будуть мотивовані вчитися і пізнавати світ. Булінг є причиною стресу, веде до погіршення успішності та може впливати на стан здоров’я потерпілого. Булінг та образи в будь-якій їх формі є недопустимими в нашій школі.
Ми ставимо перед собою завдання проводити заходи (розмови, лекції, виховні години) по запобіганню булінгу, а також мати конкретні процедури для швидкого та ефективного реагування на ситуації, пов’язані з цією проблемою.
Булінгом вважається груба поведінка, яка
- полягає в психологічному або фізичному насильстві
- спрямована на те, щоб нашкодити іншій людині
- здійснюється навмисно і повторно
Булінг може бути:
- Соціальний – здійснюється з метою зашкодити репутації іншої людини, включає виключення із кола друзів, розповсюдження пліток, підбурювання інших не спілкуватися і т.д.;
- Фізичний – штовхання, побиття, відбирання майна, фізичний контакт сексуального характеру;
- Вербальний – обзивання, підсміювання, сарказм, розповсюдження пліток, неприйнятні коментарі сексуального характеру;
- Кібер-булінг – здійснення насильства через інтернет та соціальні мережі.
Щоб кваліфікувати певну поведінку як булінг, вона повинна мати такі ознаки, як навмисність і повторюваність. Якщо поведінка не має цих ознак, ми однаково вважаємо її недопустимою, але план дій по відношенню до потерпілого і винуватця буде дещо відрізнятися.
Дана політика створена для того, щоб
- підтримувати в Старт Академії безпечне середовище, без принижень, погроз та насилля, придатне для навчання та всебічного розвитку дітей,
- визначити запобіжні заходи, які унеможливлять булінг в школі,
- інформувати учнів, батьків та персонал школи про те, що таке булінг та як на нього реагувати,
- швидко виявляти та ефективно реагувати на прояви булінгу.
Ознаки того, що дитина піддається булінгу:
- не бажає йти до школи, про цьому видно, що вона чогось боїться;
- змінюєтся звичайна щоденна рутина;
- плаче вночі, прокидається від кошмарів;
- починає заїкатися;
- зникає апетит;
- у неї весь час зникають особисті речі;
- знижується рівень успішності;
- стає замкнутою, невпевненою, чимось стурбованою;
- повертається додому із порваним одягом та зіпсованими речами;
- має на тілі невідомі синці або порізи;
- починає проявляти фізичне або емоційне насильство по відношенню до молодших братів і сестер;
- не має логічного пояснення, або неправдоподібно пояснює вищеназвані явища.
Дані ознаки можуть вказувати і на інші проблеми, але булінг буде розглядатися, як одна із причин.
Якщо батьки або персонал школи мають підозри, що дитина страждає від проявів булінгу, ця ситуація негайно розглядається в наступному порядку:
-
- Класний учитель, якому стало відомо про булінг, проводить попереднє розслідування випадку (використовує список питань, наведений в додакту 1).
- Якщо в ситуації є ознаки булінгу, про це одразу повідомляється керівництву школи. Інші особи, які отримали інформацію про вчинення булінгу (батьки, свідки або сам постраждалий), також можуть повідомити випадок – написати заяву на ім’я директора.
- Директор скликає комісію, яка розгладає ситуацію і має дійти згоди, що даний випадок є булінгом, а не просто одноразовим проявом неприязні або поганої поведінки. До комісії можуть входити вчителі, батьки, адміністрація школи.
- Класний учитель діє за рішенням комісії та має переконатися, що цькування припинилося. Запис про наявність ситуації, способи та результати вирішення вноситься у відповідний журнал.
- Якщо булінг відбувається за межами школи, ми будемо заохочувати учасників шукати вирішення проблеми, адже ситуація відображатиметься на емоційному стані дитини та її успішності в навчанні.
- У випадках кібер-булінгу, ми наполягатимемо на видаленні всіх матеріалів в мережі, які мають ознаки ображання або приниження учня.
Постраждалому від булінгу буде запропоновано:
- обговорити ситуацію із працівником школи за його вибором;
- словесне підбадьорення;
- подальшу підтримку;
- заходи, спрямовані на відновлення самооцінки та впевненості в собі.
Дисциплінарні заходи проти винуватця призначені для того, щоб змінити його поведінку. Ці заходи включають:
- обговорення того, що сталося;
- виявлення початкової причини такої поведінки;
- досягнення згоди щодо негативності поведінки та необхідності її змінити;
- інформування батьків, як вони можуть змінити ставлення дитини.
Відповідальність осіб причетних до булінгу встановлена статтею 173 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Ми прагнемо, щоб в Старт Академії учні чітко розуміли відмінності від булінгом (цілеспрямованим цькуванням) та сварками, знали, що якщо вони стали жертвою, про це не можна мовчати, знали до кого вони можуть звернутися за допомогою. За таких умов діти будуть мати негативне ставлення до булінгу, не будуть мовчазними свідками його проявів та без страху висловлюватимуть свою думку і почуття від час загальних обговорень в класі та анкетувань.
Дана політика підлягає щорічному перегляду з метою оцінення та підвищення її ефективності.
Остання дата перегляду: 27 жовтня 2023 р.